Alla inlägg under februari 2014

Av Anna - 28 februari 2014 17:56

Idag är det sista avsnittet av den danske serien brottet som gäller. Sjukt bra serie. Har ni inte sett den så se den:-)

Av Anna - 27 februari 2014 06:25

Ja allt gick bra igår. Vi fick komma hem igen då Viktors alla värden såg bra ut. En liten miss gjordes dock till att börja med. En läkare skulle märka ut var emblan skulle sitta men gör det på vänster ben istället. Ja jag sa ju höger sida men jag är så dålig på höger och vänster så tänkte inte mer på det sen. I alla fall så drog det ut på tiden pga det. Sen var tyvärr inte sjuksköterskan så duktig på att ta blodprov så hon spräckte ett kärl i armen och sen prövade hon på ovansidan av handen men fick inte till det där i heller så det slutade med ett stick i fingret bara. Så ett prov kunde inte tas pga det. Men men. Biopsin gick på 15 sek och Viktor fick lite lugnande till det. Ett medel som gör att man får minnesluckor av händelsen. Och det kan ju vara bra då det har varit mycket nålar nu. Nu har vi fått en bred antibiotika och hoppas att den hjälper. Skulle den inte göra det så kommer svaret på provet om en vecka och vi får reda på vad det är för bakterie. Det är ingen inflammation förresten utan en infektion. Ja dem vet väl inte vad det är till 100% egentligen. Detta Viktor har, har bara ett fåtal barn haft under 20 år. Idag har vi telefontid med läkaren för att följa upp. Men ingen bättring än så länge. Läkaren är väldigt bra men ung:-) Jakob Örtegren heter han.

Mitt trötta hjärta på sjukhuset.

Av Anna - 24 februari 2014 20:02

Ja det blir det ändå. Viktor har helt tappat livsgnistan känns det som. Ingen aptit. Gnäller att han har ont i benen. Hasar sig runder här hemma en del men mitt i allt bara ligger han på golvet och orkar inte röra sig. Ringde läkaren idag och han är så bra. För att få reda på vad för antibiotika han måste ha så krävs det att man tar ett prov på vätskan i inflammationen. Men läkaren tyckte att det var nödvändigt i och med att det inte blir nån bättring. Alla blodprover ska tas om igen. Känns bra att dem är så noga. Det positiva är fortfarande att det är en muskel och inte en led eller skelettet. Då det genast blir sämre odds. Så imorgon bär det av till Lund igen. Packar nattaväskan igen. Kan vara så att Viktor får antibiotika direkt in i blodet imorgon och att vi då kanske får stanna över natten. Men nu hoppas vi i alla fall att det äntligen ska bli bra.


Av Anna - 23 februari 2014 14:23

Ja med 50% sjukskrivning och nu en massa vabbande och en man som fått akut opereras 2 ggr dem senaste månaderna och då varit sjukskriven några dagar så blir det inte så lätt ekonomiskt. Men då får vi världens överraskning. Ett kuvert med extra pengar till hela familjen. Från min mamma och hennes sambo. Vi var helt uppspelta igår kväll. Nu behöver vi inte oroa oss för det ekonomiska mer. Vilken lycka! Vi är så tacksamma för all hjälp vi alltid får från dem!?

Av Anna - 22 februari 2014 19:50

Ja fy för det var ingen rolig upplevelse men nödvändig. Resultatet på magnetröntgen var positivt. Förmodligen nån inflammation i nåt muskelfäste i höften. Alltså inga tumörer eller nån skelettsjukdom. Känns skönt. Såhär såg dagen ut. Sonen fick inte äta något innan 5 men som tur är så vaknar han kl 3 och jag proppar i han mat. Så det gick rätt så bra det här med att han inte fick äta. Kl 8.30 fick han embla på sina händer så att han inte skulle känna nålen sen. Sen var det en evig väntan men vi höll mest till i lekrummet. Vi fick ju rum och så men vi fick dela så länge med ett annat barn. Sen kom narkosläkaren och pratade med oss om hur det går till mm. Ja och så fick vi vägt och mät honom också. Väger inte mycket denna kille. Med kläder och blöja endast 11,5 kg. Jaja i alla fall kl 11 så fick han lite lugnande och sen åkte vi upp till avdelningen för MR. Där tog det lite tid då det var lite försenat men dem förberedde han mm. Sen när han väl skulle sövas så gick det kanske på 10-15 sek innan han sov men det var hemska sekunder. Började kämpa i mot och ta tag i min tröja och jag vet inte vad. Hemskt att se sitt barn så fast det var under så kort tid. Sen var det bara till att gå. 1 till 1 1/2 timme skulle det ta. Så jag gick och åt frukost. Kl var väl en kvart i tolv. Shit vad jag var nervös och tiden gick. Sen gick jag upp på vår avdelning och väntade. Efter 1 1/2 timme hade jag fortfarande inte hört nåt. Jag tänkte ok något har gott fel. Han har inte vaknat igen. Min största skräck. Sen ringde dem och sa att jag skulle komma till uppvaket. En sån lättnad. När jag sen såg sonen ligga inbäddad i massa filtar och sova så gott så svämmade tårarna över. Mitt lilla hjärta! Strax därpå kom läkaren och berätta om resultatet. All oro bara släppte, så jäkla skönt. Nu är det en lång läkningstid förmodligen och sen nästa vecka ska vi dit igen för att följa upp. Sonen är tyvärr inte bättre. Men vi får hoppas det vänder strax. Sen tog det lite tid innan vi fick åka hem för han var tvungen att kissa först. Men sååå skönt det var att komma hem och slappna av. Tråkigt nog är det inte alla som får positivt besked. Så hemskt att träffa föräldrar som berättar om vad deras barn råkat ut för. Kände mig lyckligt lottad i fredags och sänder massor av styrka till alla föräldrar som inte får ett positivt besked så som vi.


Kram på er!

Av Anna - 20 februari 2014 17:53

Då blir det magnetröntgen för sonen imorgon. Skönt att nåt händer. Benet blir bara värre. Men proverna var bättre i alla fall. Jätteskumt allting. Lite nervöst med sövningen men det är ju tvunget. Det värsta är nog att han inte får äta. Hur förklarar man det för en 2 åring liksom?

Av Anna - 19 februari 2014 14:33

Och en förhöjning av de vita blodkropparna blev svaret idag. Fortfarande oklart vad det är. Nya prover idag och ny tid på fredag. Långdraget detta. Någon som vet vad det kan handla om? Ska man vara orolig? Läkaren är väldigt bra men säger inte vad han tror eller han spekulerar inte. Men gav mig löftet att vi släpper inte er förräns vi har fått klarhet i detta.

Av Anna - 18 februari 2014 18:03

Imorgon är det dags att åka till sjukhuset med sonen och få reda på provsvaren. Känner inte alls för det. Är ganska nervös men jag försöker tänka positivt. Och hoppas verkligen vi får klarhet vad det är. Bättre är han i alla fall inte?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards