Alla inlägg under februari 2014

Av Anna - 16 februari 2014 16:22

Men det är väl inte så konstigt egentligen då det är mycket tankar som far runder i huvudet just nu. Jag drömde om min sons begravning. Allt var kaos, jag bara skrek och förstod ingenting om vad som hände. Det var massor av folk som jag inte kände och jag förstod inte varför dem var där. Svärmor styrde och ställde och jag ville bara att hon skulle gå. Och mamma och J var inte där. Sa till mannen i drömmen att han är ju där hemma, han är inte död. Och mannen försökte förklara för mig att han visst var det. Vår dotter fick vara hemma själv för alla sa att hon var för liten för att följa med. Så hemskt att lämna henne ensam hemma. Det var väldigt skönt att vakna ska jag säga:-)

Av Anna - 14 februari 2014 16:21

Ultraljudet visade ingen vätska vid höftleden idag heller. Alltså är det inte det som är problemet. Massa blod tog dem från han idag. Ny tid på onsdag. Är det inte bättre blir det förmodligen MR. Vill veta vad felet är?

Av Anna - 13 februari 2014 19:34

Sjukt goda bullar. Har följ med mig sen barndomen och kommer ursprungligen från viktväktarna. Hela familjen är förälskade i dem:-)


Kesobullar   ca 24 st       250 grader      10-12 min


1 pkt jäst

50 g smör

4 dl mjölk

1 burk keso

1/4 dl socker

10 dl mjöl ca, ibland lite mer.


Smält smör, häll i mjölken, smula ner jästen och rör om tills den lösts upp. Blanda sen i keso och socker och sist mjöl. Degen är färdig när den är på gränsen till kladdig. Låt jäsa 30 min. Rulla sen 24 småbullar och låt dem jäsa i 30 min. Pensla med ägg om ni vill. Ibland använder jag vallmofrö. In i ugnen och njut av bullukten:-)


 


Av Anna - 13 februari 2014 11:57

Denna film rekommenderar jag verkligen. Konstigt slut men jag tyckte den var väldigt bra ändå. Bra skådespelare.

PRISONERS

Thriller
2 timmar 33 minuter

Kelly Dovers sexåriga dotter Anna och hennes bästa vän Joy försvinner på Thanksgiving och när polisen inte lyckas koppla den misstänkte kidnapparen Alex Jones till fallet, tar Kelly saken i egna händer. Med en känsla av svek från polisen tar han det desperata beslutet att kidnappa Jones för att tvinga fram ett erkännande. Men är Jones gärningsmannen eller är han ett offer? Tiden rinner iväg och Loki, polisen som är kopplad till fallet, får en övermäktig uppgift att rädda en situation som försvåras för var minut som går.


Av Anna - 12 februari 2014 21:11

Så satans trött men det har varit mycket nu en längre tid och min kropp orkar verkligen inte alla motgångar. Värker nåt fruktansvärt i den. Och har en sån jobbig oroskänsla i kroppen som inte vill släppa. Oftast när jag känner så, så är det något som händer. Orkar inte mer skit nu. Drar täcket över huvudet och försöker sova. Ensamt i sängen då mannen jobbar natt?

Av Anna - 12 februari 2014 17:47

Läget fortfarande samma för sonen. Får ipren 3 ggr om dagen enligt läkarens ordination. Kan gå men går väldigt konstigt med benet och tappar lätt balansen. Han är även trött och hängig. Undrar vad det är för fel? Ska till barnmottagningen på fredag för uppföljning.

Av Anna - 11 februari 2014 15:09

Tråkigt när ingen kommenterar eller i alla fall gillar. Men vänta nu, varför skulle någon kommentera mig. Det måste ju finnas hur många bloggare som helst som är mycket intressantare än lilla jag:-) Och vem är jag att klaga när jag är skitkass på det själv. Skärpning!

Av Anna - 10 februari 2014 19:48

Ja idag blev ingen vanlig dag. Dagis stängt för planering och barnen skulle in till farmor några timmar. Men när vi vaknar imorse, ja inte förrän kl 7. Viktor sover aldrig så länge. Brukar vakna mellan 5-6. Men i alla fall så skulle jag ta upp honom ur spjällsängen och han brukar ställa sig upp men han kom inte riktigt upp idag så jag bar upp honom direkt. Sen gick vi ner och satte oss i soffan sen ville han inte att jag skulle resa mig och gå ifrån honom. Brasan behövde tändas så jag tog honom i famnen och gick till öppna spisen. Så satt vi där och mitt i allt så tittar jag på honom och tänker vad håller han på med. Killen kommer ju inte upp, utan trillar bara på rumpan igen. Kan du inte gå frågar jag honom. Jag hjälper honom upp och han försöker stapla några steg men trillar igen. Som bambi på hal is. Efter en stund kan han gå några steg själv men haltar och benet går som en åtta. Jag ringer vårdcentralen och får stå i kö 11/2 timme. Jag hinner köra till jobb och jobba undan lite. Under tiden kör mannen barnen till farmor och sedan till jobb. När jag väl kommer fram till vårdcentralen så hänvisar dem mig till barnakuten. Så det var bara till att sätta sig i bilen och köra och hämta lillkillen. Vi kom till direkt men efter att beskrivet hans problem så skickar dem oss till ortopedakuten. Dem misstänker inflammation i höften. Coxit tror jag de heter. Där tas det blodprov, röntgen görs och ultraljud. Men proven är bra, ingen fraktur på höften och ingen vätska i höftleden. Alltså friskförklarad. Eehhh vänta nu här, killen kan ju inte gå på sitt ben. Gör sitt bästa för läkaren givetvis men man ser vilket jobb det är för honom. Så det var bara till att köra hem igen. Ipren ska ges full dos dagligen och så ska vi se vad som händer. Blir det värre ska vi komma igen, blir det inte bättre så ska vi komma på återbesök till barnmottagningen. Ok that's it liksom. Han kan ju fortfarande inte gå. Sen vi kom hem har han helst velat bli buren och när jag sätter ner honom står han där och vinglar. Kan tillägga att han är 2 år och 3 månader. Någon som har varit med om detta och vet vad det kan vara?? Tacksam för svar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards