Alla inlägg under december 2016

Av Anna - 28 december 2016 19:05

Det är dem här underbara ungarna jag lever för. Dem är min styrka och min tröst. Dem är min glädje och min stolthet. Aldrig kommer jag svika er. Ni ger mig kraften att varje dag orka och kämpa. Ni är det finaste jag har.



 



Av Anna - 22 december 2016 07:15

Så himla lätt och god.
Därför jag frågade dig http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Förlåt för dålig bild?

Av Anna - 21 december 2016 06:31

Av Anna - 20 december 2016 10:51

Åh vilken jobbig dag. Sitter och kollar mobilen hela tiden för att kolla om jag fått mail från juristen. Orolig i magen. Gråtfärdig. Gör jag rätt, gör jag fel, gör jag rätt, gör jag fel….

 

Vi som skulle köpa ny bil till våren och sen köra iväg och semestra i Sverige. Och poolen i trädgården som är så härlig, som jag alltid längtar till att komma hem till sommartid.

 

Tryggheten, värmen, glädjen med barnen. Allt vi gjort tillsammans under åren. 12 år som bara susade förbi. Vem ska fånga upp mig när jag faller, när jag inte orkar mer?

 

Jag vill men jag vill ändå inte. Jag vill att det ska kännas annorlunda. Varför tog kärleken slut?

 

Vet att det är lönlöst att hoppas, att tro att det ska bli bättre och kärleken ska komma åter. Vet innerst inne att detta är det jag vill.

 

MEN DET GÖR ONT!

 

Av Anna - 18 december 2016 13:42

Så fort vi velat göra nåt på huset så har banken sagt nä till lån av pengar då värdet på huset är för lågt och att det inte finns utrymme att låna. Så för 1 ½ år sedan så sa jag i från på skarpen, att detta är ju inte klokt, vi ska väl få lov att renovera vårt kök. Då sa banken att vårt hus nog är värt 1,4 mille och att det finns lite utrymme. Men sen blev det ju inget kök. Men i alla fall, nu när vi skulle räkna på hur mycket min man ska köpa ut mig för så utgick jag från 1,4 mille. Men efter lite funderingar så tänkte jag att det är ju jag som går minus ut ur affären bara för att jag är så himla snäll. Så jag ringde en mäklare och hon kom och tittade på huset. I och med att det inte ska säljas så gör hon inte det med en jätteglöd men skitsamma tänkte jag. När hon ringer några dagar senare blir jag glatt överraskad, hade huset gått ut till försäljning så hade det börjat med 1,5 mille. Och jag tror verkligen att det hade blivit sålt för minst det. Förutom att det behöver renoveras lite så är det ett jättefint hus med en drömträdgård.


Så i veckan har min man träffat vår bankman och fått lånelöfte och vi har tillsammans träffat en jurist som ska räkna ut vad han ska köpa ut mig för. Jag kan på ett ungefär räkna ut det själv men jag vill att en expert ska göra det så att det inte blir nåt tjafs sen att jag har lurat eller nåt. Sen som sagt så är jag för snäll, jag kommer inte ta med mig några möbler utan jag kommer köpa nya för pengarna som jag får för huset. Finns väl nåt jag vill ha med mig men det är inte mycket. Sen måste jag betala av lånet på min bil för det kommer jag inte klara av sen på min låga lön. Men det roliga hos juristen är att hon var så chockerad över att vi är överens och inga hårda ord sägs. Det är visst inte så vanligt. För att min man ska kunna ta över lagfarten så måste ett bodelningsavtal skrivas och det kostar 6000:- hos en jurist + 1500:-/h. Hjälp säger jag bara. Men så finns det på nätet billigt som man kan beställa hem och som är godkänt. Och i och med vi är överens och jag/min mamma kan fylla i sånt så tänker vi göra det själv. Mycket att tänka på men det blir nog bra detta.


Nu väntar jag bara på att hyresvärden ska höra av sig. Har jagat han och han sa att han skulle höra av sig i veckan som gått. Men ej gjort det. Får ringa i veckan igen. Börjar bli nervös. Det hade varit rena döden om det inte blivit nåt.


Nu ska vi försöka ha en fin jul/nyår och ledighet tillsammans:-)


Kram på er alla och ha en riktigt GOD JUL!


Av Anna - 9 december 2016 10:29

Nästan 2 veckor har gått sen jag tackade ja till lägenheten. Dagarna efter var väldigt jobbiga. Började gråta hur/varsomhelst. Det som chockerade mig mest var att min man inte visade så mycket. En av anledningar till att jag lämnar honom är just hans likgiltighet. Hur kan människan sitta där och inte röra en min. Det får mig att känna ännu mer att jag har gjort rätt.

 

Det som står först på ”att göra listan” är att ta tag i banken. Nästa vecka har vi bokat tid till en jurist så vi kan få hjälp med hur mycket han ska köpa ut mig för och sen måste vi skriva ett bodelningsavtal så att han kan ansöka om lagfart till hela tomträtten. Mannen har även en bokad tid till vår bankman som ska se så att han kan få ett lånelöfte. Men det tror jag inte är några problem.

 

Hyresvärden ska också ringa nästa vecka så att vi kan bestämma en dag så att jag får skrivit på kontraktet. Tror inte jag kan slappna av förrän då.

 

Sen har jag tittat runder mycket på möbler som jag kan tänka mig. Möblerat rummen osv. Skrivit listor med allt som måste handlas och göras.

 

Det skrämmer mig att jag inte känner mer sorg än jag gör. Men jag tror att jag gick i detta för länge. Visst kan jag titta på honom och tänka, vad hände egentligen? Och sen är det väl nåt som kommer en vacker dag. Det är mycket jag ger upp. Vårt fina hus med vår underbara trädgård som äntligen är perfekt enligt mig. Alla våra resor och aktiviteter som vi alltid gör med barnen. Allt detta går förlorat. Vi kommer dock göra en sista utlandssemester med barnen, för det har vi lovat dem. Och vi är ju inte ovänner.

 

Men jag känner att jag sviker barnen. Min tös kommer ta det bra tror jag, hon har ändå tid att bearbeta. Min son däremot förstår inte så mycket så vi har valt att inte prata om det förrän det närmar sig. Det enda han säger är att du ska väl inte flytta ifrån mig mamma. Jag hoppas verkligen dem inte kommer hata mig för att jag splittrar vår fina familj. Dem är mitt allt och jag vill att dem ska må så bra som möjligt.

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards