Direktlänk till inlägg 14 mars 2018

Lite smått och gott

Av Anna - 14 mars 2018 08:18

Missade helt veckans höjdpunkter i fredags. Inte för att det va mycket att skriva om. På fredagen lämnade jag barnen hos sin pappa och vi fick en barnfri helg. M tog tåget till mig sen så körde vi min bil till Malmö i och med att jag inte kunde köra pga ryggen. Men innan vi körde hem så körde vi inom Emporia för att byta ett av mina behå. Lite kämpigt med ryggen och jag fick ha M som käpp. Men efter ett tag så mjukna den upp sig lite och vi kunde gå en runda till och vi passade på att luncha där också. Blev dessutom jätteglad över att hitta en favoritklänning i marinblå med korta armar. Har den i svart och vinrött med men med långa armar. Vi handlade även varsin bok på bokrean. Tycker det är så mysigt att vi har så många gemensamma intressen.

Vi båda hade väl inte hämtat oss riktigt från allt det sjuka. Våra magar var uppblåsta och utan hunger. Och sååå trötta båda två. Men vi tog oss i kragen och gjorde oss fina och gick på Pinchos och åt. Vi hade bokat bord för längesedan. Så himla mysigt och gott.


Min rygg är någorlunda bra. Jag är barnfri hela veckan. Händer typ vart 3 månad att jag är det. Så skönt att slippa tänka på aktiviteter, skola mm. Bara rå om mig själv. Sen blir det lång pass med barnen.


Detta här är min favorit klänning. Eller enda klänning som jag tycker sitter bra. Dock lite längre på mig i och med att jag är så kort. Kostar bara 249:- på Vila:-)

 


Boken som jag köpte på rean. Det är en serie som handlar om Vikingatiden och kvinnors makt. Verkar så jättebra. Sen krävs det ju att man gillar den sortens av böcker. Nån som läst den?

 


Blev så arg på mitt ex häromdagen. Ronja har fått ny sovmedicin som vi ska ta med den andre medicinen. När jag ser receptet för jag en chock. Så himla dyrt. I och med att jag har vårdnadsbidrag för Ronja så är vår överenskommelse att jag ska betala all medicin. Det kostar ca 800 kr i månaden. Nu skulle det då bli 800 kr till denna månaden och det har jag inte råd med. Nu blir detta en engångsförteelse och jag ringer Ch och undrar om vi kan hjälpas åt men då får jag en utskällning att jag ska stå för medicinen för det har vi kommit överens om bla bla. Och han har faktiskt också utgifter bla bla. Jag menade på att vi har ca samma i utgifter, ända skillnaden är att du har 10 mer ut än vad jag har. Jag avslutade samtalet med att då får ungarna vara utan mat denna månaden så köper jag medicinen. Han sa ja då får dem vara det. Ringer BUP och frågar om man kan få mindre paket på recept för att jag inte har råd men då säger hon att just denna medicin är gratis till barn. Jag blev så himla glad. Fast tror jag struntar i att berätta det för Ch.



 
 
Annie

Annie

14 mars 2018 09:02

Åh vilken fin klänning .. :)
Den blev jag ju sugen på haha ;) *ler*
Kanske sugen på den i annan färg om det finns.

Vad skönt att ryggen känns något bättre för dig!
Förstår att du vart irriterad på honom, det hade jag med blivit. Ja strunta i det du ;)

Hoppas Du får en bra dag<3

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

16 mars 2018 04:56

Stöniga karl *känner igen detta från när min son var liten och hans pappa*

Snygg klänning,, hihi vi hade kunnat springa på varandra på Emporia, för vi var också dit i lördags.

Trevlig Helg vännen.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Anna

16 mars 2018 16:59

Hej!
Får skriva kommentar till dig här. Idag gick det inte alls att skriva i din blogg.

Noggranna läkare gillar vi. Men förstår dig, det måste vara jättejättejobbigt med all din skit som du har. Kan du inte bara få lov att vara frisk.

Kram på dig och trevlig helg!

 
Annie

Annie

17 mars 2018 10:07

Hoppas du får en fin och lugn helg<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 mars 2019 10:48

Efter att ha gått igenom alla tänkbara lösningar om och om igen och ändå inte kommit fram till något. Efter att ha nästan delat på oss för att vi inte vet hur vi ska kunna komma överens om var vi ska bo och hur vi ska fortsätta vårt liv tillsammans s...

Av Anna - 9 januari 2019 14:16

Kan inte alls förstå att så många månader gått sen jag sist blogga. Så mycket som hänt men ändå står vi kvar på samma ställe och stampar. Hela fantastiska sommaren flöt förbi med mycket sol och bad. Hösten kom och vi tog oss igenom den som alla andra...

Av Anna - 25 maj 2018 10:31


Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta f...

Av Anna - 1 maj 2018 09:30

Ja för ett år sedan lämnade jag barnen hos mormor och John för att sedan ta tåget till Mb. Vår första träff utanför jobb. Trots att vi känt varandra länge så var det jättenervöst. Det tyckte vi båda minns jag. Men det blev en superdag. Vi promenerade...

Av Anna - 19 april 2018 10:02

Ja jag lever, nätt och jämnt. Men så här mycket sjuk har jag nog aldrig varit. I förra veckan fick jag gå hem från jobb på måndagen och stannade sen hemma tisdag och onsdag. Dålig i magen och matt och trött. Nu har jag åkt på ont i halsen och hosta v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards