Direktlänk till inlägg 2 mars 2018

Veckan som gått

Av Anna - 2 mars 2018 09:25

Ännu en vecka har gått. Det har verkligen hänt mycket denna vecka.


Veckans Ronja

Vi/jag har fått problem med Ronja och hennes insomnande. Det verkar som om 2 tabletter circadin inte räcker. Vissa kvällar har hon fått 3 st istället och då blir det bättre. Problemet är att dem tabletterna är så sjukt dyra. Dem går inte under högkostnadsskyddet. Jag tog kontakt med habiliteringen och nu ska hon få melatonin utskrivet som är en snabbverkande tablett till skillnad mot circadin som är långtidsverkande. Så nu ska vi pröva en av varje på kvällen.


Sen är Ronja extremt ”jobbig” just nu. Eller har pågått några veckor. Hon håller på att kväva mig, min kraft håller på att ta slut. Allt måste verkligen vara enligt regler och rutin. Minsta avvikelse så blir hon upprörd/hysteriskt. Allt måste vara på ett visst sätt, stå på ett visst sätt osv. Hur det ska vara vet bara hon i sitt huvud och det är jättesvårt att veta hur jag ska göra för att det inte ska bli fel.


Veckans jag

Det är alltid kämpigt med Ronja men ibland är det mer kämpigt än vanligt. Ibland så orkar jag bara helt enkelt inte mer. Mitt huvud kan inte hantera allt och jag känner att jag bara vill låsa in mig och dra täcket över huvudet. Men det går ju tyvärr inte. Så istället kämpar jag på och det resulterar i små panikångest attacker. Än så länge har jag kunnat hantera dem. Men dem gör att jag blir väldigt nedstämd, ledsen och apatisk. Jag hoppas det vänder strax igen. Jag har ju gått igenom det förr.


Veckans spännande

Jag har varit på en anställningsintervju:-) Där M jobbar. Jag ”känner” ju vd:n sen innan och han har lovat att höra av sig om det skulle bli en ledig tjänst. Och nu gjorde han det. Så i onsdags så körde jag dit. Ärligt talat så kändes det inte bra. Jag fick liksom ingen känsla, att här vill jag jobba. Känns lite konstigt för trodde inte jag skulle känna så. Dem verkade nöjda med mig och dem skulle återkomma med lön och sånt, så det är väl det det hänger på. Jag får avvakta och se.


Veckans utmaning

Ja det blev verkligen en utmaning för mig denna vecka. Givetvis bara för att jag skulle på anställningsintervju och sen sova i Malmö 2 nätter, som då bara blev 1, så blev det värsta snökaoset. När det händer här nere i Skåne så blir det totalt katastrof. Olyckor och köer mm. Men jag tänkte nä minsann denna utmaning måste jag göra. Jag älskar att köra bil MEN jag är ändå rädd för det och när jag inte vet vägen så bra så kan jag lätt få lite panikångest. Värst är om jag får det när jag kör för då låser sig allt och risken är då att jag släpper allt. Men jag körde och visst alla låg i 50 på motorväg men jag var ändå livrädd. När jag väl kom till Malmö börjarde jag skaka i hela kroppen och fick hålla inne med gråten. Sen efter intervjun så skulle jag ta mig igenom stan. Från ena sidan till andra sidan Malmö. Jag som aldrig kört i Malmö var ju lite nervös med alla filer mm. Och så all snö dessutom. Men jag klarade det och jag är fortfarande sjukt stolt över mig själv. Jag älskar att hela tiden ta mig an mina problem och vinna över dem.


Veckans ljuspunkt

I och med att Ronja är som hon är just nu så kände jag att jag inte orkar M och W hela helgen så jag gav förslaget om att dem 2 nätter jag är utan barn sover jag hos dem och sen kan dem komma på lördagen istället. M är väldigt mån om mig och tycker inte riktigt om att jag mår så här konstigt. Så vi bestämde att göra så. Tyvärr blev det bara en natt hos M då det skulle komma in nytt snökaos torsdag till fredag. Känns sådär att sitta 2 h i kö på motorvägen när man ska till jobb. Men så skönt det var att komma hem där på onsdagen. Jag slappnar verkligen av hos M.



Trevlig helg!!

 
 
Annie

Annie

2 mars 2018 13:38

Vad jobbigt och tufft för dig med ditt mående och Ronja.
Får jag fråga om hon har nån diagnos? vet inte om du skrivit om det kanske, men har guldfisk minne ibland .. ,)

Så tufft med panikattackerna , hoppas det inte blir värre iaf<3
Har ju haft ganska mycket sånt själv innan, fruktansvärt tufft.

Många styrkekramar! Var rädd om dig :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

3 mars 2018 16:02

Sv: Tack så mycket :)

Ja just det ..<3

Hoppas du har en fin lördag! Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 mars 2019 10:48

Efter att ha gått igenom alla tänkbara lösningar om och om igen och ändå inte kommit fram till något. Efter att ha nästan delat på oss för att vi inte vet hur vi ska kunna komma överens om var vi ska bo och hur vi ska fortsätta vårt liv tillsammans s...

Av Anna - 9 januari 2019 14:16

Kan inte alls förstå att så många månader gått sen jag sist blogga. Så mycket som hänt men ändå står vi kvar på samma ställe och stampar. Hela fantastiska sommaren flöt förbi med mycket sol och bad. Hösten kom och vi tog oss igenom den som alla andra...

Av Anna - 25 maj 2018 10:31


Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta f...

Av Anna - 1 maj 2018 09:30

Ja för ett år sedan lämnade jag barnen hos mormor och John för att sedan ta tåget till Mb. Vår första träff utanför jobb. Trots att vi känt varandra länge så var det jättenervöst. Det tyckte vi båda minns jag. Men det blev en superdag. Vi promenerade...

Av Anna - 19 april 2018 10:02

Ja jag lever, nätt och jämnt. Men så här mycket sjuk har jag nog aldrig varit. I förra veckan fick jag gå hem från jobb på måndagen och stannade sen hemma tisdag och onsdag. Dålig i magen och matt och trött. Nu har jag åkt på ont i halsen och hosta v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards