Alla inlägg under februari 2013

Av Anna - 27 februari 2013 10:59

Wow vilket ställe jag hamnat på:-) Så himla bra allting. Ska berätta från början. Man är en grupp på 8 pers. Alla med rygg/bäcken problem. Alla är vi i samma sits och det känns jättebra. Jag behöver inte känna mig dum för något utan vi förstår varandra. Sen är vi 2 st på en sjukgymnast. Varje tis och tors är jag där 3 h. Först börjar vi med uppvärmning sen träning med vår sjukgymnast. Sen har vi en liten paus för att sedan ha lektion på en 45 min, resten av tiden fortsätter vi med träning. Lektionerna handlar om allt från anatomi till smärthantering. Och det är väldigt lärorikt. Många aha moments:-) Första gången fick vi göra 2 test för våra kroppar. En ryggstyrka och en rotationsstyrka. Min ryggstyrka mätte 207 och man ska ligga på i min ålder med frisk rygg mellan 500-700. Min rotationsstyrka ligger på vänster sida 90 och höger 74 man ska ligga på minst 250. Så om inget annat så fick jag det nu svart på vit. Känns rätt så bra det med även om jag ändå fick en liten chock. Inte konstigt min kropp inte orkar någonting. Vi har även blivit filmade där vi utför olika moment. Gå, stå, sitta, plocka upp någonting, ligga och göra visa övningar mm. Igår fick vi se filmerna. Jag vet att jag inte ser "normal" ut när jag rör mig och har ändå bearbetat mycket när det gäller det. Alltså det psykiska. Visst var det tufft att se sig själv ändå men även nyttigt. Människorna på Aleris är fantastiska. Dem sysslar med detta varje dag och har så stor kunskap om detta. Jag är i trygga händer. Jag har en tuff tid framför mig men det är bara till att acceptera att det kommer att ta tid. Nu ska jag bli frisk! Just nu är det mycket andningsövningar, stretchövningar och stabilitetsövningar. När allt det sitter så blir det lite mer styrka och uthållighet. Jag är så himla glad att jag hamnat här. Vilken tur jag haft!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards