Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 7 april 2013 19:27

Nu är dem första 8 veckorna avklarade hos Aleris. Nu blir det egen rehabilitering i 3 månader. Lite läskigt att plötsligt stå på egna ben men det ska nog gå bra:-) Dem här veckorna har varit helt otroliga. Så mycket jag lärt mig. Helt sjukt egentligen att det är så "lätt" men ändå har ingen kunnat hjälpa en innan. Jag har fått klarhet i så mycket. Mina humörsvängningar mm. Sista gången vi träffades så fick vi återigen göra styrktestet och jag tror fortfarande inte mina resultat är sanna:-) I rotationen är jag sk normal nu, vänster sida 279 och höger sida 223. Lite för stor skillnad man ska ha en diff på 10. Men det ska jag väl kunna ordna till:-) Min rygg hade jag ökat från 207 till 323. Otroligt! Fortfarande alldeles för svag men en mycket bra förbättring. Jag är mycket rörligare i min kropp och det är så himla skönt. Nu vet jag ju hur jag ska röra mig och så. Och alla stretchövningar gör ju inte saken sämre. Vi blev även filmade igen och det var verkligen skillnad på alla i gruppen. Det var riktigt stort att se. Alla i gruppen är fantastiska och vi har verkligen haft roligt tillsammans. Så många nya fina människor. Visst har en del av oss haft bakslag, det kommer för eller senare och kanske inte bara en gång. Jag har redan haft ett men med all kunskap kunde jag hantera det bättre och var snabbt på banan igen:-) Är det någon som undrar något mer så är det bara till att fråga!!!


Min värk är nästan densamma men jag kan hantera den bättre och jag är inte rädd för den. Nu är det jag som bestämmer:-) Jag orkar göra mer och mer för varje vecka och det känns lite som att ett nytt liv har börjat ta form. Lite förvirrande och läskigt på samma gång. Tänk vad smärta/värk kan göra med en. Totalt brytit ner mitt psyke. Det bästa av allt är att jag börjat få livsglädjen tillbaka. Fan vad skönt det är skratta från hjärtat och med hela kroppen:-) All energi som flödar genom kroppen och gör så att jag orkar lite till.


Just nu är det mycket på gång. Stora saker. Imorgon är det dags för Viktor att börja skolas in. Ja vi fick äntligen en plats till honom pga mitt hälsotillstånd. Känns lite tufft för det känns som jag har missat hela min mammaledighet. Men det ska nog gå bra. Jag tänker ta det lugnt med honom, inget får gå fel. Sen blir det en vecka hemma i lugnans ro för mig så jag kan lägga upp alla träningsrutiner mm. Den 29 april börjar jag arbetsträna 2 h om dagen. Ska bli intressant att se hur det går:-)


Måste bara tacka för kommentaren jag fick på ett tidigare inlägg. Så roligt att någon läser och kommenterar. Tack Ingela:-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards