Direktlänk till inlägg 6 mars 2018

Sjukstuga deluxe

Av Anna - 6 mars 2018 14:54

I onsdags insjuknade min son i vinterkräksjukan. Hos sin pappa. I fredags kom han till mig. Han hade kräkt onsdag natt, torsdag kväll och fredag morgon. Vi tänkte att det är nog över nu. M och W bestämmer sig för att komma ändån. I och med att Ronja skulle på disco och sen ha sovis hos en kompis så hade vi ändrat våra planer med att bara ses lördag till söndag. På fredagkväll får W hög feber. Så vi ställer in oss på en lugn helg.

Lördag morgon vaknar Viktor klockan 6 och börjar kräka. Sen kräker han med jämna mellanrum fram till kl 13. På söndagen vaknar vi alla och känner oss lite piggare. Strax efter middag kör M och W hem. W helt slut av all feber. På eftermiddagen börjar min mage krångla och jag tänker nu är det min tur. Men inget händer. Kl 18 på kvällen börjar Viktor kräka igen. På kvällen när jag ska sova så känns magen allt annat än bra och mycket riktigt det blir en natt med toalett, kräk, frossa och muskel/ledvärk from hell. SÅ ont har jag aldrig haft i min kropp förut. Det kändes som om jag skulle gå sönder. Värst var nog smärtan i bröstet och händer/handleder. Vaknar på morgon helt slut. Får iväg Ronja till skolan. Duktiga tösen går för första gången själv till skolan och även hem.

Samtidigt hemma hos M har Ms mage börjat leva om och på natten när han ska gå upp på toa så svimmar han, slår huvudet i golvet och spräcker ögonbrynet. Så obehagligt.

Under dagen får jag feber. Jag orkar knappt vara uppe och gå. Ligger mest i sängen. På kvällen ligger tempen på 38,5. Och det är mycket för att vara mig då jag har väldigt låg temp annars. Jag ligger som ett kolli i sängen och barnen får sköta sig själv så gott det går.Jag får dock sova gott hela natten och på morgonen känner jag mig bättre.

Men än är det inte över. Givetvis bestämmer jag mig för att tvätta lite sängkläder. När jag böjer mig ner och tar ut dem från tvättmaskinen så säger det pang i ländryggen. Helvete vad ont det gjorde och gör fortfarande. Så klart att vi satsar på ett ryggskott också. Kan knappt gå, stå eller sitta. Hoppas nästa vecka blir en bättre vecka:-)

 
 
Annie

Annie

6 mars 2018 16:52

Åh nej vad tråkigt och jobbigt. Fy för kräksjuka :(
Och så jobbigt med ryggen på det också ..

Skickar massa styrkekramar<3<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

13 mars 2018 09:45

Men fyyy vilken jobbig sjukstuga du hade hos dig, hur är det med ryggen nu..???

Sköt om dig.. // Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 mars 2019 10:48

Efter att ha gått igenom alla tänkbara lösningar om och om igen och ändå inte kommit fram till något. Efter att ha nästan delat på oss för att vi inte vet hur vi ska kunna komma överens om var vi ska bo och hur vi ska fortsätta vårt liv tillsammans s...

Av Anna - 9 januari 2019 14:16

Kan inte alls förstå att så många månader gått sen jag sist blogga. Så mycket som hänt men ändå står vi kvar på samma ställe och stampar. Hela fantastiska sommaren flöt förbi med mycket sol och bad. Hösten kom och vi tog oss igenom den som alla andra...

Av Anna - 25 maj 2018 10:31


Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta f...

Av Anna - 1 maj 2018 09:30

Ja för ett år sedan lämnade jag barnen hos mormor och John för att sedan ta tåget till Mb. Vår första träff utanför jobb. Trots att vi känt varandra länge så var det jättenervöst. Det tyckte vi båda minns jag. Men det blev en superdag. Vi promenerade...

Av Anna - 19 april 2018 10:02

Ja jag lever, nätt och jämnt. Men så här mycket sjuk har jag nog aldrig varit. I förra veckan fick jag gå hem från jobb på måndagen och stannade sen hemma tisdag och onsdag. Dålig i magen och matt och trött. Nu har jag åkt på ont i halsen och hosta v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards