Alla inlägg under juni 2015

Av Anna - 21 juni 2015 20:37

Känner mig så tom på ord. Har berättat för alla jag känner hur min dag i Lund gick till. Ord för ord. Men här får jag inte till nåt. Men fibromyalgi är min nya vän i alla fall eller ovän kanske passar bättre. Känns så otroligt skönt att jag har fått en diagnos. Samtidigt som jag känner att min framtid är väldigt jobbig. Dem i Lund tycker att jag jobbar för mycket. Dem tycker att jag ska gå ner till 50%. Och ska jag hinna med allt med terapi och sjukgymnastik så kanske det krävs. Jag måste hitta en väg som funkar. Lite spännande kommer det dock att bli imorgon på jobb. Känns så skönt att komma med något definitivt. Det är detta jag fajtas med liksom. Acceptera det. Det är väldigt intressant att läsa om och många symtom som jag har som jag inte ens visste var ett symtom finns med. Det är även väldigt skönt att slippa oroa sig över vad det är som är fel på mig. Detta är ändå en mild diagnos att få om man jämnför vad det finns att välja på.


Finns det nån ute i bloggvärlden med fibromyalgi så får ni gärna höra av er:-)

Av Anna - 18 juni 2015 18:30

Idag har jag tillbringat dagen på smärtkliniken på Lunds universitetsjukhus. Träff med läkare, sjukgymnast och psykolog. Och jag säger äntligen. För dem så var det inte så svårt att sätta en diagnos på mig, för dem var det ganska uppenbart. Så nu vet jag vad jag har att göra med och vad jag kan göra för att må så bra som möjligt. Jag välkomnar Fibromyalgi i mitt liv och hoppas att vi ska komma relativt bra överens:-)

När jag orkar kommer utförligare inlägg.

Av Anna - 9 juni 2015 18:39

För er som vill läsa om vår resa så får ni gå in på mina barns blogg.


http://sneckan.blogspot.se/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards