Alla inlägg under maj 2017

Av Anna - 24 maj 2017 12:30

En hel lördag med mannen som lyser upp mitt liv. En lördag med mys, prat, skratt och promenader. Gu vad han får mig att må bra. Vi synkar varandra så bra. Pratar ovanpå varandra, fyller i orden som saknas till varandra och lyssnar på varandra. Vi lyssnar på musik och bara är. Vi skrattar non stop, har samma sjuka humor. Vi gillar att göra samma saker. Han gör mig så glad. Vi badar och dricker vin tills vi är skrynkliga. Han får mig att känna mig avslappnad. Han får mig att tycka om mig som jag är. Hans röst, hans skratt är oslagbart. Hans händer, hans mun är helt underbara. Hans lukt får det att snurra i huvudet på mig. Hans leende och blick får mig att rodna och börja fnittra. Sen att han dessutom är

drop-dead snygg gör ju inte saken sämre:-)


I`m in heaven!

Av Anna - 19 maj 2017 10:23

Hör hur många beställer från denna sida men jag har inte riktigt vågat. Men så är där ju så billiga grejor, så jag tänkte jag prövar och ser. Det är ju inte hela världen om jag aldrig får grejorna. Beställde 2 jackor och ett par skor för 360 kr inkl frakt. Sjukt billigt. Skorna kom igår och jag är jättenöjd. Passade perfekt också. Det här med storlekar från andra länder kan ju ibland vara lite svårt. Men jag lästa alla recensioner innan jag beställde. Jackorna var små i storlekarna så där tog jag en större stl än jag har. Ska bli intressant att se när jackorna kommer. Skorna var satt leveransdatum den 8 juni. Så kul att dem kom innan dess. Skorna fanns i många fina färger men just nu var jag sugen på ett par vita. Kanske det blir fler färger sen.




Av Anna - 16 maj 2017 07:53

http://sneckan81.bloggplatsen.se/2016/09/03/11359514-vad-gor-dig-glad/


Stötte på detta inlägget när jag satt och läste igenom lite gamla inlägg på bloggen. Denna person som jag skriver om har blivit betydelsefull i mitt liv. Livet gör så märkliga grejor med en. Jag hade aldrig kunnat tänka att det skulle bli såhär. Vad hände, var kom han ifrån? Han har ju alltid funnits i min närhet utan att jag reflekterat över det. Hur kunde han bli den person som just nu tar upp en stor del av mina tankar. Jag hade så mycket andra planer som jag skulle göra. Ska jag bara släppa allt och lyssna på hjärtat, få lov att tillåta mig att vara lycklig. Bara glida med och se vad som händer, se vad livet har i beredskap åt mig. Är det för tidigt? Vem bestämmer det? Ta chansen när den finns eller låta den gå till spillo? Han lyssnar på mig, han älskar att prata. Han bryr sig, han stötar. Han är allt det där som mitt ex aldrig var. Allt det jag saknade för att må bra som person. Mina närmaste tar det positivt och poshar mig att bara släppa taget och känna efter. Följa mitt hjärta och strunta i vad alla andra tycker.


Och jag tror faktiskt att det är just det jag ska göra.....


Av Anna - 4 maj 2017 08:33

Att separera med barn. Vad hade jag för tankar, förväntningar. Jag var beredd på att det skulle bli lite stökigt. Kanske mycket tårar och oro. Min tös som har atypisk autism var jag mest orolig över. Hur ska hon ta det, hur ska hon hantera det. Men jag hade aldrig förväntat mig att det skulle gå såhär bra. Hon har blommat ut, hon är gladare och hon älskar livet. Hon tycker inte det är några problem med att bo hos mig och sen pappa. Hon har växt i sin roll som stora syster, som person överhuvudtaget. Hon har fått mer ansvar. När jag inte är hemma och hon vill gå till en kompis så vet hon att hon ska skriva lapp och vet var extra nyckeln ligger så att hon kan låsa. Hon har fått in en jättebra rutin på det och jag är så stolt över henne. Har man autism så kan såna här saker vara svårt att lära sig. Men hon klarar verkligen allt med bravur.


Och sen har vi min lille grabb. Oj så jobbigt han tycker det är att skiljas från sin mamma. Nu är det inte så många dagar han är hos sin pappa åt gången och jag tycker han är så duktig som klarar det så pass bra ändå och jag ger han mycket beröm för det. Men sist han kom hem från pappa så berättade han att han har ont i magen på kvällarna och kan inte sova och att han drömmer mycket mardrömmar och så grät han jättemycket. Mitt lilla hjärta. Han är inte samma lilla glada kille hos pappa som han är hos sin mamma och det är ganska tufft att se. Jag hoppas det blir bättre med tiden och det blir det säkert också.


Livet i allmänhet som ensamstående mamma med 2 barn funkar super. Allt flyter på så smidigt och jag är glad och tacksam varje dag för mitt nya bättre liv! Jag ångrar inte mitt beslut för fem öre.


Kram på er!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards