Alla inlägg under augusti 2017

Av Anna - 29 augusti 2017 08:45

Så kom verkligheten även i fatt min älskade dotter. Hon som hanterat allt så bra.


Fick samtal från skolan. Hon är uttåtagerande mot dem andre barnen.Aggressiv och slåss. Har märkt på henne att snart kommer det, sett att hon inte mår bra. Frågat henne åtskilliga ggr om hon mår bra. Alltid ett jakande svar.


Men nu kom allt. Hon ångrar skilsmässan, hon tycker skolan är svår, hon tycker allt bara är för mycket. Hon grät och hon grät min älskade tös. Varför har A tagit sina grejor hos pappa, har dem bråkat, varför är hon inte där längre? Pappa säger att mamma sagt att hon inte får vara där.


Bakrund till detta är att jag sagt ifrån om att A gjort om huset och att barnen inte känner igen sig när dem kommer  hem till honom och att hon är där för mycket. Att det är dags att koncentrera sig för sina barn. Resultatet blir att hon tar ner köksklockan och tar bort radion i köket. Är inte där på dagarna men är där när dem vaknar på morgnarna. Varför inte göra dem ännu mer förvirrade liksom. Hade Ch varit smidig så hade han sagt att jag och A har bestämt att hon ska vara här mindre och att jag ska umgås mer med er. Börjat bygga upp ett nytt förtroende. Jag lyssnar på er barn....


R haft samtal med specialpedagog och lärare i skolan utan min vetskap, där dem sagt till henne att bättrar hon inte sig så kommer det bli möte med föräldrar, rektor och lärare. Skrämt livet av henne. Vad är det för en specialpedagog? Och tar dem överhuvudtaget någon hänsyn till hennes diagnos?


Nu har jag kontaktat habiliteringen och hennes kurator där. Nu behöver vi hjälp. Först och främst skolan. Hur går vi vidare för att allt ska bli bra för henne.


Vill tillägga till mitt förra inlägg att Ch är inte medvetet elak. Han har bara inte kompetens att förstå. För honom är allt bara svart eller vitt. Han gör allt för att barnen ska trivas hos honom men hur han än gör så blir det bara fel. Han är klumpig och opsykologisk. Och vet inte hur man hanterar barn. Och detta är även en av anledningarna till vår separation.


Sen historien om hans nya tar vi en annan dag. Hon är allt annat än OK som person....




Av Anna - 22 augusti 2017 09:31

Tiden springer iväg.


Jag är lycklig och jag är olycklig. Jag är glad och jag är ledsen. Jag mår bra och jag mår dåligt. Livet är allt annat än lätt. Det händer så mycket grejor runt omkring nu. Hade jag vetat att det skulle bli såhär illa av att separera så hade jag nog aldrig gjort det. Vilket i sig är ganska dumt att tänka.


Att mitt ex skulle ställa till det som han har gjort hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Att han skulle tänka så klumpigt och inte förstå saker och ting på ett bättre sätt gör mig så ledsen. När blev våra barn så oviktiga?


Att min minsta ska behöva må så dåligt gör så ont. Varje gång dem är hos sin pappa mår jag så psykiskt dåligt så att jag inte kan sköta mitt jobb eller fungera normalt överhuvudtaget.


Kanske han har förstått allvaret efter vårt senaste samtal. Kanske det blir en bättring. Kanske det trots allt kommer bli bra. Kanske slipper jag blanda in familjerätten. Hela tiden hoppas jag att kanske....


Nu har vi börjat med inskolning hos pappa för vår minsta. Ja ni läser rätt. Inskolning. Han har klantat till det så mycket, fått barnen att känna sig otrygga hos honom, fått dem att förlora sitt förtroende för honom. Det känns som om jag sviker min son varje gång jag tvingar honom att åka till pappa. Jag peppar och berömmer honom. Berömmer honom för att han är så stor och duktig som klarar det. Det är så fel, han ska inte behöva vara stor och duktig. Han är inte stor för 5 öre. Han ska leva ett tryggt liv där han trivs. Där han syns, där han hörs, där han är älskad. Han ska inte behöva ligga på en andra plats.


Mitt hjärta blöder....



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards