Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 8 september 2013 11:10

Tiden gick och jag började jobba 50%. Det är roligt att jobba men min kropp tycker det är mindre kul. Jag hoppas bara på att den ska ge med sig. Men i alla fall så var det dags att ringa och boka en tid till läkaren igenom. Och oj vad hon var fullbokad när hon hörde att det var jag som ville ha tid. Får tid till den 3 sep, 3 dagar efter att min sjukskrivning gått ut. Men men. När jag kommer dit så är jag laddad och tänker börja samtalet med att fråga henne om hon inte vill ha hand om mig utan vill att jag ska byta läkare. Men så långt kom jag inte. Enligt henne är jag frisk, allt som blivit gjort, röntgen, utredelser mm, tyder på att det inte är något fel på mig. Hon informerar mig om att hon inte tänker sjukskriva mig mer. Jag får en chock. Det står ju klart och tydligt vad felet är men visst det är inget synligt. Men enligt henne så står det att jag är frisk och inget är fel. Jag undrar då om vi ens har fått samma papper från Ängelholm. Sen enligt henne har jag varit sjukskriven i ett år. Men det har jag ju inte utan bara i 4 månader. Men hon påstår att jag har varit sjukskriven nån annanstans. Det var ju inte den överenskommelsen vi hade. Jag skulle ju prova 50% och se hur det gick. Nu har jag blivit sämre säger jag. Då svarar hon mig, säger du ja. Noll förtroende. Hon säger till mig att du måste kämpa lite också. Och där rann bägaren över. Kämpa, vad tror du jag gjort dem senaste 2 åren, jag min familj, mina vänner. Sen reste jag mig upp och gick. Totalt knäckt. Vilken avskyvärd människa. Inte ett dugg intresserad av mitt tillfrisknande, vilket jag även sa till henne.


Nu är verksamhetschefen inkopplad men vi verkar inte komma någonstans. Guldstjärna till min mamma som kämpar med detta, då jag känner att jag inte orkar mer. Det får vara nock nu på alla läkare som inte vill lyssna på en. Nu har läkaren gått igenom mig med alla andra läkare på vårdcentralen och dem tycker inte heller att jag behöver nån sjukskrivning. Så nu är jag svartmålad kan man väl säga. Ett möte med verksamhetschefen och läkaren vill jag och mamma ha i alla fall för att få svar på Varför?. Varför behandlar hon mig så, vad har jag gjort henne??


Nu har jag listat om mig och fått ny tid till en läkare som är mina föräldrars husläkare. Som vet vad vi är för några. Dvs ordentliga människor som inte är ute efter att leva på bidrag. Allt jag vill är att bli frisk! Även min sjukgymnast Ritva håller till där så det känns skönt. Hon kommer stötta mig. Tyvärr är väntetiden lång så har inte tid förrän den 24 sep. Hon har verkligen ställt till det. Hoppas bara försäkringskassan har överseende med detta. Min handläggare är för övrigt superbra. 

Av Anna - 6 september 2013 19:50

Ja det var ett tag sen. Har helt glömt bort denna blogg. Dags att göra en uppdatering:-) Rehablitering gav verkligen resultat och efter att Viktor skolats in så kom jag igång med träning här hemma ordentligt samtidigt som jag jobbade 2 timmar om dagen. Jag blev bara bättre och bättre. Livet lekte verkligen. Vår semester har varit toppen. Lite väl mycket aktiviteter men jag ville ta igen allt jag missat förra sommaren. Efter semestern jobbade jag 2 timmar per dag i en vecka sen gick jag upp till 50%. Sen började problemen igen.....


Min läkare som sjukskriver mig har aldrig varit intresserad av mig det minsta. Hon har skickat remisser, skrivit ut tabletter och ja sjukskrivit mig till en början. Innan semestern så kom vi överens om att jag skulle bli sjukskriven 50% och pröva med det ett tag. Jag var väl inte helt överens med henne men gick med på det. I slutet av veckan får jag läkarintyget hemskickat där det står att jag är sjukskriven 50% tom 31 juli sen sjukskriven 25% tom den 31 aug. Till saken hör att jag böjade jobba igen den 5 aug, alltså så skulle jag inte hinna prova på 50%. Jag ringde men hon hade inte tid med mig utan fick en telefontid till onsdagen. 5 dagars väntan. Tror ni hon ringde på den bokade tiden. Nä! Så jag ringde till telefonbokningen och sa att jag hade en bokad tid till min läkare men att hon inte hade ringt. Då säger hon jag pratat med, är det du med foglossningen som skulle ha sjukskrivning, Ja säger jag. Ja hon var här inne och sa att ringer du så är det det som gäller och hon tänker inte prata med mig. Jag bröt ihop men lyckades få verksamhetschefens telefonnummer. Detta var ju inte klokt. Stort tjänstefel att inte ringa upp en patient på bokad tid. Mjag fick pratat med verksamhetschefen och hon lovade att ta tag i det. Dagen efter ringde hon upp och sa att det var ett missförstånd och att jag nu var sjukskriven 50% till den 31 aug. En lättnad! Men det slutar inte här....Fortsätter imorgon.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards