Alla inlägg under mars 2018

Av Anna - 23 mars 2018 11:19

Veckans bästa är att jag tog beslutet att fråga mormor och John om barnen kan sova där fredag till lördag. Har barnen 3 helger i rad och dem flesta vardagar så misstänkte att jag skulle behöva en kväll/natt/morgon med lite vila. Så idag ska vi göra absolut ingenting. Är så himla trött.


Veckans uppdrag har varit en anställningsintervju. Jag har hållt den hemlig. Ibland tycker jag det känns skönt att göra såJ Det är inom individ och familjeenheten på Landskrona stad som ekonomiassistent. Jag vill verkligen ha den tjänsten. Men kan bara hålla tummarna och hoppas på att det går vägen. Tyckte intervjun kändes bra i alla fall.


Veckans tråkiga är att Dombo fått lämna oss. Det var det bästa för honom och han har det bra nu. Men det blev som sagt en omtumlande upplevelse.


Veckans tur/otur är att Ronjas blixtlås på hennes vinterjacka har gått sönder och jag köpte den så pass stor så att hon ska kunna ha den nästa vinter med. Sen har ju vintern inte släppt taget om oss än så hon behöver ju en vinterjacka nu också. I alla fall så tog jag kontakt med kappahl och vi har sån tur att det finns en jacka kvar i en butik och i samma storlek dessutom. Jackan kostade trots allt 699:-. Så himla skönt att det löste sig och jättebra kundservice från kappahls sida.


Veckans mående har varit sisådär. Det i ryggen har börjat påverka min ischiasnerv så har sån himla jobbig värk i mitt högra ben. Får bli lite lätt träning och massage idag så ger det nog med sig.


Veckans roliga är att på lördag ska Ronja och hennes tjejkompis ha tjejkväll med tacos, ansiktsmask och film. Dem ser framemot det jättemycket och jag kan också tycka det är kul:-)


Av Anna - 20 mars 2018 07:18

Då fick Dombo åka till himlen igår. Efter mycket bearbetning med Ronja så var det äntligen dags. Äntligen för Dombos skull. Så himla sorligt för hade det inte varit för tumören så hade han levt länge till. Så mild och go och levnadsglad. Tyvärr blev inte veterinärbesöket helt lätt. Dombo kämpade in i det sista. Han vägrade dö. Detta blev lite för mycket för både Ronja och pappa. Han låg där och ryckte och ryckte och ryckte. Hela besöket tog en timme. Ronja var helt förstörd när hon kom hem. Men veterinären berömde henne för att hon kom med honom så tidigt som hon gjorde. Det finns dem som väntar in i det sista och då är dem helt utmärglade och typ halvdöda. Han förklarade även för henne att tumören inte hade gått att operera bort för oftast så klarar inte råttor en narkos. Han blev begravd tillsammans med våra 2 katter Stina och Lillis. Så himla stolt över Ronja som var stor nog att ta sig igenom detta. Att hon förstår att detta var det bästa för Dombo. Hon mognar så snabbt min tös!

Av Anna - 14 mars 2018 08:18

Missade helt veckans höjdpunkter i fredags. Inte för att det va mycket att skriva om. På fredagen lämnade jag barnen hos sin pappa och vi fick en barnfri helg. M tog tåget till mig sen så körde vi min bil till Malmö i och med att jag inte kunde köra pga ryggen. Men innan vi körde hem så körde vi inom Emporia för att byta ett av mina behå. Lite kämpigt med ryggen och jag fick ha M som käpp. Men efter ett tag så mjukna den upp sig lite och vi kunde gå en runda till och vi passade på att luncha där också. Blev dessutom jätteglad över att hitta en favoritklänning i marinblå med korta armar. Har den i svart och vinrött med men med långa armar. Vi handlade även varsin bok på bokrean. Tycker det är så mysigt att vi har så många gemensamma intressen.

Vi båda hade väl inte hämtat oss riktigt från allt det sjuka. Våra magar var uppblåsta och utan hunger. Och sååå trötta båda två. Men vi tog oss i kragen och gjorde oss fina och gick på Pinchos och åt. Vi hade bokat bord för längesedan. Så himla mysigt och gott.


Min rygg är någorlunda bra. Jag är barnfri hela veckan. Händer typ vart 3 månad att jag är det. Så skönt att slippa tänka på aktiviteter, skola mm. Bara rå om mig själv. Sen blir det lång pass med barnen.


Detta här är min favorit klänning. Eller enda klänning som jag tycker sitter bra. Dock lite längre på mig i och med att jag är så kort. Kostar bara 249:- på Vila:-)

 


Boken som jag köpte på rean. Det är en serie som handlar om Vikingatiden och kvinnors makt. Verkar så jättebra. Sen krävs det ju att man gillar den sortens av böcker. Nån som läst den?

 


Blev så arg på mitt ex häromdagen. Ronja har fått ny sovmedicin som vi ska ta med den andre medicinen. När jag ser receptet för jag en chock. Så himla dyrt. I och med att jag har vårdnadsbidrag för Ronja så är vår överenskommelse att jag ska betala all medicin. Det kostar ca 800 kr i månaden. Nu skulle det då bli 800 kr till denna månaden och det har jag inte råd med. Nu blir detta en engångsförteelse och jag ringer Ch och undrar om vi kan hjälpas åt men då får jag en utskällning att jag ska stå för medicinen för det har vi kommit överens om bla bla. Och han har faktiskt också utgifter bla bla. Jag menade på att vi har ca samma i utgifter, ända skillnaden är att du har 10 mer ut än vad jag har. Jag avslutade samtalet med att då får ungarna vara utan mat denna månaden så köper jag medicinen. Han sa ja då får dem vara det. Ringer BUP och frågar om man kan få mindre paket på recept för att jag inte har råd men då säger hon att just denna medicin är gratis till barn. Jag blev så himla glad. Fast tror jag struntar i att berätta det för Ch.



Av Anna - 6 mars 2018 14:54

I onsdags insjuknade min son i vinterkräksjukan. Hos sin pappa. I fredags kom han till mig. Han hade kräkt onsdag natt, torsdag kväll och fredag morgon. Vi tänkte att det är nog över nu. M och W bestämmer sig för att komma ändån. I och med att Ronja skulle på disco och sen ha sovis hos en kompis så hade vi ändrat våra planer med att bara ses lördag till söndag. På fredagkväll får W hög feber. Så vi ställer in oss på en lugn helg.

Lördag morgon vaknar Viktor klockan 6 och börjar kräka. Sen kräker han med jämna mellanrum fram till kl 13. På söndagen vaknar vi alla och känner oss lite piggare. Strax efter middag kör M och W hem. W helt slut av all feber. På eftermiddagen börjar min mage krångla och jag tänker nu är det min tur. Men inget händer. Kl 18 på kvällen börjar Viktor kräka igen. På kvällen när jag ska sova så känns magen allt annat än bra och mycket riktigt det blir en natt med toalett, kräk, frossa och muskel/ledvärk from hell. SÅ ont har jag aldrig haft i min kropp förut. Det kändes som om jag skulle gå sönder. Värst var nog smärtan i bröstet och händer/handleder. Vaknar på morgon helt slut. Får iväg Ronja till skolan. Duktiga tösen går för första gången själv till skolan och även hem.

Samtidigt hemma hos M har Ms mage börjat leva om och på natten när han ska gå upp på toa så svimmar han, slår huvudet i golvet och spräcker ögonbrynet. Så obehagligt.

Under dagen får jag feber. Jag orkar knappt vara uppe och gå. Ligger mest i sängen. På kvällen ligger tempen på 38,5. Och det är mycket för att vara mig då jag har väldigt låg temp annars. Jag ligger som ett kolli i sängen och barnen får sköta sig själv så gott det går.Jag får dock sova gott hela natten och på morgonen känner jag mig bättre.

Men än är det inte över. Givetvis bestämmer jag mig för att tvätta lite sängkläder. När jag böjer mig ner och tar ut dem från tvättmaskinen så säger det pang i ländryggen. Helvete vad ont det gjorde och gör fortfarande. Så klart att vi satsar på ett ryggskott också. Kan knappt gå, stå eller sitta. Hoppas nästa vecka blir en bättre vecka:-)

Av Anna - 2 mars 2018 09:25

Ännu en vecka har gått. Det har verkligen hänt mycket denna vecka.


Veckans Ronja

Vi/jag har fått problem med Ronja och hennes insomnande. Det verkar som om 2 tabletter circadin inte räcker. Vissa kvällar har hon fått 3 st istället och då blir det bättre. Problemet är att dem tabletterna är så sjukt dyra. Dem går inte under högkostnadsskyddet. Jag tog kontakt med habiliteringen och nu ska hon få melatonin utskrivet som är en snabbverkande tablett till skillnad mot circadin som är långtidsverkande. Så nu ska vi pröva en av varje på kvällen.


Sen är Ronja extremt ”jobbig” just nu. Eller har pågått några veckor. Hon håller på att kväva mig, min kraft håller på att ta slut. Allt måste verkligen vara enligt regler och rutin. Minsta avvikelse så blir hon upprörd/hysteriskt. Allt måste vara på ett visst sätt, stå på ett visst sätt osv. Hur det ska vara vet bara hon i sitt huvud och det är jättesvårt att veta hur jag ska göra för att det inte ska bli fel.


Veckans jag

Det är alltid kämpigt med Ronja men ibland är det mer kämpigt än vanligt. Ibland så orkar jag bara helt enkelt inte mer. Mitt huvud kan inte hantera allt och jag känner att jag bara vill låsa in mig och dra täcket över huvudet. Men det går ju tyvärr inte. Så istället kämpar jag på och det resulterar i små panikångest attacker. Än så länge har jag kunnat hantera dem. Men dem gör att jag blir väldigt nedstämd, ledsen och apatisk. Jag hoppas det vänder strax igen. Jag har ju gått igenom det förr.


Veckans spännande

Jag har varit på en anställningsintervju:-) Där M jobbar. Jag ”känner” ju vd:n sen innan och han har lovat att höra av sig om det skulle bli en ledig tjänst. Och nu gjorde han det. Så i onsdags så körde jag dit. Ärligt talat så kändes det inte bra. Jag fick liksom ingen känsla, att här vill jag jobba. Känns lite konstigt för trodde inte jag skulle känna så. Dem verkade nöjda med mig och dem skulle återkomma med lön och sånt, så det är väl det det hänger på. Jag får avvakta och se.


Veckans utmaning

Ja det blev verkligen en utmaning för mig denna vecka. Givetvis bara för att jag skulle på anställningsintervju och sen sova i Malmö 2 nätter, som då bara blev 1, så blev det värsta snökaoset. När det händer här nere i Skåne så blir det totalt katastrof. Olyckor och köer mm. Men jag tänkte nä minsann denna utmaning måste jag göra. Jag älskar att köra bil MEN jag är ändå rädd för det och när jag inte vet vägen så bra så kan jag lätt få lite panikångest. Värst är om jag får det när jag kör för då låser sig allt och risken är då att jag släpper allt. Men jag körde och visst alla låg i 50 på motorväg men jag var ändå livrädd. När jag väl kom till Malmö börjarde jag skaka i hela kroppen och fick hålla inne med gråten. Sen efter intervjun så skulle jag ta mig igenom stan. Från ena sidan till andra sidan Malmö. Jag som aldrig kört i Malmö var ju lite nervös med alla filer mm. Och så all snö dessutom. Men jag klarade det och jag är fortfarande sjukt stolt över mig själv. Jag älskar att hela tiden ta mig an mina problem och vinna över dem.


Veckans ljuspunkt

I och med att Ronja är som hon är just nu så kände jag att jag inte orkar M och W hela helgen så jag gav förslaget om att dem 2 nätter jag är utan barn sover jag hos dem och sen kan dem komma på lördagen istället. M är väldigt mån om mig och tycker inte riktigt om att jag mår så här konstigt. Så vi bestämde att göra så. Tyvärr blev det bara en natt hos M då det skulle komma in nytt snökaos torsdag till fredag. Känns sådär att sitta 2 h i kö på motorvägen när man ska till jobb. Men så skönt det var att komma hem där på onsdagen. Jag slappnar verkligen av hos M.



Trevlig helg!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards