Alla inlägg under maj 2015

Av Anna - 29 maj 2015 19:37

Om 12 h sitter vi förhoppningsvis på planet.

Av Anna - 26 maj 2015 21:39

Det händer inte så ofta att jag får kommentarer. Men det gör absolut ingenting, det är inte så jag menar. Jag gillar att skriva av mig då och då och sen om nån orkar läsa så är det ju kul. Jag själv är inte sådär jättebra på att kommentera iheller. Men det finns vissa bloggar där jag ständigt lämnar kommentarer. Oftast ska kommentaren godkännas. Det händer väldigt ofta att mina kommentarer inte blir gokända. Jag kan tycka det är konstigt då jag inte skriver nåt opassande. Men det kanske är så att får man mycket kommentarer så bryr man sig inte så mycket. Eller? Ja jag vet inte, lite sorligt kan jag tycka att det är:-)

Av Anna - 25 maj 2015 19:13

Ja så typiskt nu när vi strax ska åka på semester. Upptäcker igår ett sår på Agnes bakben, uppe på låret eller vad man ska säga. Runt som en enkrona och helt öppet. Så imorse blev det till att ringa veterinären. I och med det var så brett så beslutade veterinären att det behövde sys. Så idag har Agnes blivit sövd och fått några stygn. Nu går hon med tratt på huvudet. Hon är inte alls glad, men det kan man ju förstå. Så nu får hon inte gå ut på 2 veckor. I och med att vi ska åka iväg så har vi bett min pappa att bo här så att han kan ta hand om Agnes och även Linus förstås:-)

Av Anna - 24 maj 2015 19:42

Ja nu är det strax dags. Tyckte inte det var så länge sedan som jag skrev att vi har bokat resa. Men nu är det inte många dagar kvar. På lördag går flyget kl 7 från kastrup om allt går som det ska. Idag har jag varit barnfri så jag har passat på att lägga fram alla kläder som ska med. Känns skönt att fått gjort det. Lär ju inte hinna så mycket i veckan då det är en massa annat som ska fixas och så ska man ju jobba också:-) För er som inte läst bloggen innan så ska vi till Side i Turkiet. Vi ska bo på Sunconnect side resort hotell med all inclusive. Det sistnämnda mest för att vi ville testa det första gången som vi åker utomlands tillsammans hela familjen men det lär ju bli en del resturangbesök ute ändån:-)

Tack vare en fantastisk blogg som jag läser så har jag fått mycket information inför resan och det känns som om jag redan känner till Side. Vet i alla fall var det mesta ligger:-) Så om ni ska till Turkiet eller gillar att läsa om Turkiet så läs Louises blogg:

http://louiseiturkiet.blogg.se/


 


Av Anna - 13 maj 2015 20:03

Hur gör ni när ni växlar pengar? När jag var ung och åkte utomlands så tog jag alltid med mig svenska pengar och växlade där jag skulle åka. Idag verkar det som om man växlar mer hemma innan man åker. Normalt sett brukar vi växla på forex men detta året provade vi nåt nytt. Att växla på swedbank genom nåt som heter unimon. Sen kommer pengarna i rek brev till ditt närmaste postombud. Lite läskigt att göra så första gången. Kommer det några pengar liksom:-) Men det gjorde det och dem var nya och fina. Tog 3 arbetsdagar. Väldigt smidigt! Så det rekommenderar jag och dessutom bättre kurs än forex.

Av Anna - 11 maj 2015 19:53

Ja jag fick ju ta lite extra prover såsom järn och B12. Nåt annat också som jag int kan på doktorsspråk. Men i allafall idag fick jag reda på att mitt järnvärde ligger på 5, ska ligga mellan 9-34. Känns skönt att det var lågt. Det är ju något som fattas mig. Nu blir det 1 månad med Duroferon sen nya prover. Sen om dem är bra så är det väl meningen att jag ska kunna hålla värdet i schack utan dem. Sen så är ju aldrig järnvärdet lågt utan anledning egentligen så en vidare utredning skulle nog behövas. Men nu börjar vi med detta. Nu när jag fått reda på att jag har dåliga värden, att det inte är jag själv som inbillar mig allt utan att det faktiskt är så att mitt hälsotillstånd inte är det bästa, så slappnar jag av och min kropp kämpar inte emot längre, vilket gör att jag mår sämre. Men det är faktiskt skönt att slappna av. Att bara ge efter och känna hur kass jag verkligen är. Nu hoppas jag på mirakel av tabletterna:-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards