Alla inlägg under januari 2017

Av Anna - 30 januari 2017 17:02

Nu har jag haft konstig känsla vänster sida mage under revbenen typ i 3 veckor. Det känns som om nåt sitter där, det trycker på revbenen, det bränns och det känns som om nåt rör sig. Jag har länge eller typ alltid haft problem med magen men aldrig "orkat" ta tag i det. Eller så är det för att jag är skiträdd för gastronomi eller vad det nu heter. Men i alla fall idag ringde jag vc för jag tänkte jag jag måste kolla upp vad som håller på i min mage. Då svarar en pigg tjej som jag aldrig pratat med förut. Nyanställd kanske? Hon lyssnade på allt jag sa och sen frågar, ren rutinfråga, om det finns nån möjlighet att jag är gravid. Jag trodde jag skulle dö. Det hade varit det värsta tänkbara nu. Och nä sen finns det typ inte nån möjlighet att jag är gravid men blir skitnojig ändå. Men i alla fall jag får en tid på torsdag kl 13 och då en längre tid med läkaren då det ska påbörjas en utredning. Det va ju inte det jag tänkt men lika bra att ta tag i det nu då. Lär ju bli en hektisk månad framöver då jag har ganska mycket att tänka på:-)

Alla möbler beställda från Ikea btw :-)

Av Anna - 27 januari 2017 09:41

Håller på att få spel. Har varit med om lite småkrypningar innan under hjässan eller hur man säger. Men nu är det extremt och det slutar inte. Darrar i hela kroppen och känner mig helt kass. Började igår med att jag blev jätteyr. Satt här på jobb och småfnittra för mig själv. Det känns ju som att jag är salongberusad. Idag är jag inte fullt så yr. Mina ögon är också jobbiga. Vattniga och konstiga. Mina ben är ovanligt svaga. Är jag mitt i ett skov tro. Så skönt det är fredag. Nån med liknande problem?

Av Anna - 26 januari 2017 09:53

Fick brev från Röntgen igår. Trodde mer att det var en lapp där det står att dem mottagit min remiss och att väntatid är 2-3 månader. Blev förvånad när det var en tid. Redan den 9 februari. Nu blir jag nervös. Dels för att jag avskyr att åka in i tunneln och tänk om allt inte är som det ska. Blev dock lite förundrad. Det står så här, MR-skalle, MR-bröstrygg och MR-halsrygg. Trodde det bara skulle vara skalle men man kanske gör en bit ner. Sen ska jag 3-8 dagar innan lämna blodprov på kreatinin i njurarna. Nån som har erfarenhet om detta? All info mottages tacksamt:-)

Av Anna - 21 januari 2017 17:35

Idag åkte jag till elgiganten och fick handlat tv, dammsugare och andra nödvändiga elektroniska grejor. Hade rätt bra koll på vad jag ville ha och vad det får kosta. Måste hålla mig till min budget. Jag fick hjälp att lasta allt på en vagn men jag tog mig själv ut till bilen och lasta in det. Alltså helt själv. Tv och allt. Jag klarade det med min halvtaskiga kropp. Så jäkla stolt över mig själv. Köpt tvbänk på blocket och sängar och köksbord levereras på måndag. Ju fler steg jag tar ju närmare kommer jag flytten och ju starkare känner jag mig. Som jag längtar.....

Av Anna - 17 januari 2017 16:06

Vilken lycklig dag! Efter 9 månaders väntan så fick jag äntligen träffa en neurolog. Läkaren var väldigt omtänksam och mänsklig, om man nu kan säga så. Som om han hade ett hjärta. Han lyssnade verkligen på mig. Blev bestört över att en ct röntgen på hjärna aldrig gjorts innan. Att dem bara gett mig smärtstillande och diagnosen fibromyalgi. Först måste man utesluta allt annat. Han gick igenom mig och tycker att jag verkar ha en frisk kropp. Dock berättar jag om en massa symtom som man inte kan bortse ifrån. Alltså måste jag göra en röntgen på hjärnan för att till 100% utesluta nervsjukdomar. Han kunde inte säga till 100% att det inte är MS då jag har symtom som stämmer överens. Men mina skov är kortare än vad ett skov ska vara för att det ska kunna vara MS. Om det inte är så att jag är i första stadiet i sjukdomen. Oftast upptäcker man MS i ett senare stadie. Så idag är jag glad. Äntligen liksom.....

Av Anna - 10 januari 2017 13:07

Where my heart takes me, where my heart takes me
I don't know
Where my heart takes me, where my heart takes me
I must go



Lyssnar och drömmer mig bort och undrar vad framtiden har i beredskap till mig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards