Alla inlägg den 21 april 2015

Av Anna - 21 april 2015 19:54

Ja vad händer det på den fronten egentligen? I måndags förra veckan så var det dags för läkarbesök igen. Nu kände jag mig lite tuffare efter besöket på Susano kliniken så jag sa att nu är det dags att gå vidare. Då tyckte Ragnar att jag skulle pröva smärtkliniken i Lund. Han skickade en remiss dit. Jag frågade om jag inte skulle ta några blodprover eller nåt. Han sa jaha har det aldrig blivit gjort. Jag sa ärligt talat så kommer jag inte ihåg men det är inte gjort dem senaste 2 åren i alla fall. Så jag fick ta blodprov på sänkan, hb, laktos, gluten och sköldkörteln. Hur laktos och gluten kom in i bilden vet jag inte mer än att jag alltid säger att jag har mycket problem med min mage. Sen berättade jag alla symtom jag kom på. Responsen på det var, det låter som stressintolerans. Jag blev 25 % sjukskriven till den 7 juni.


På tisdagen får jag brev från försäkringskassan att dem inte tycker att dem har tillräckligt underlag för att jag ska kunna få sjukpenning. Så om jag blir fortsatt sjukskriven efter den 13 april så kommer det bli en utredning. Hela min eftermiddag blir förstörd och jag får inte tag i min handläggare. På onsdagen får jag tag i honom och han berättar att underlaget från Susano kliniken har deras läkare tittat på och han anser inte att jag behöver vara sjukskriven. Utan att det finns ett jobb som är lättare än det jag har?!? Nu så har dem fått mitt nya sjukintyg men jag upptäcker att Ragnar inte har skrivit med hälften av det jag har sagt så nu har jag fått telefontid med Ragnar på måndag så att han kan komplettera det. Nu gäller det att allt står med ju. Min handläggare är ganska bra. Förstående och omtänksam. Så jag hoppas verkligen att detta löser sig. Mycket pengar som vi förlorar i månaden annars.


Idag när jag skulle boka telefontid till Ragnar så frågade jag om mina prover var klara och om hon kunde säga om dem var bra eller dåliga. Laktos och gluten var inte färdiga men dem andra var och dem såg bra ut förutom mitt blodvärde som var rödmarkerat. Vad det nu innebär. Fick inte reda på värdet. Så lite intressant detta. Nu längtar jag till måndag. Vill ju så gärna att dem ska hitta nåt "fel" på mig. Låter kanske konstigt men jag är så trött på allt!


Har även fått ett häfte från smärtkliniken som jag ska fylla i och skicka. Bara 31 sidor:-)


Så nu händer det lite i alla fall!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards