Alla inlägg den 25 maj 2018

Av Anna - 25 maj 2018 10:31

Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta friheten att göra det utan att fråga eller barar ta för givet att det är okej. Barn växer upp, blir mer och mer självständiga, blir sina egna individer. Vad är deras tanke om det när dem är vuxna? Jag hade inte tyckt att det var ok och jag hade definitivt inte velat att min pappa eller mamma skulle ha mitt namn tatuerat på sig. Men som sagt alla är vi olika. Så då tänkte jag att jag håller mig till en symbol som symboliserar mina barn. Ronja har sen hon föddes varit min stjärna och när Viktor föddes så blev han mitt hjärta. Sen blev jag inte riktigt nöjd med att ha tatuering på handleden, mitt på en bit upp. Ganska vanligt liksom. Sökte runder lite på nätet och hittar en tjej som har ett hjärta på sidan av handleden och jag kände bara den är så rätt. Är så sjukt nöjd med mitt val och jag tycker att jag dessutom passar i det. Jag ser dem dessutom lättare hela tiden på det stället. Jag är ju egentligen lite emot tatueringar hahaha, men det stod ju med på min bucket list så bara till att ta tag i det. Tanken var att övervinna nåt som jag är "rädd" för. Men jag måste säga att jag blev ganska besviken. Jag var inte alls nervös och inte gjorde det ont inte. Kändes knappt. Kanske får jag ta och göra en till:-) Men stolt över mig själv ändån och det gav mig en liten adrelinkick i alla fall.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards