Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

När man inte trodde det kunde bli värre...

Av Anna - 29 augusti 2017 08:45

Så kom verkligheten även i fatt min älskade dotter. Hon som hanterat allt så bra.


Fick samtal från skolan. Hon är uttåtagerande mot dem andre barnen.Aggressiv och slåss. Har märkt på henne att snart kommer det, sett att hon inte mår bra. Frågat henne åtskilliga ggr om hon mår bra. Alltid ett jakande svar.


Men nu kom allt. Hon ångrar skilsmässan, hon tycker skolan är svår, hon tycker allt bara är för mycket. Hon grät och hon grät min älskade tös. Varför har A tagit sina grejor hos pappa, har dem bråkat, varför är hon inte där längre? Pappa säger att mamma sagt att hon inte får vara där.


Bakrund till detta är att jag sagt ifrån om att A gjort om huset och att barnen inte känner igen sig när dem kommer  hem till honom och att hon är där för mycket. Att det är dags att koncentrera sig för sina barn. Resultatet blir att hon tar ner köksklockan och tar bort radion i köket. Är inte där på dagarna men är där när dem vaknar på morgnarna. Varför inte göra dem ännu mer förvirrade liksom. Hade Ch varit smidig så hade han sagt att jag och A har bestämt att hon ska vara här mindre och att jag ska umgås mer med er. Börjat bygga upp ett nytt förtroende. Jag lyssnar på er barn....


R haft samtal med specialpedagog och lärare i skolan utan min vetskap, där dem sagt till henne att bättrar hon inte sig så kommer det bli möte med föräldrar, rektor och lärare. Skrämt livet av henne. Vad är det för en specialpedagog? Och tar dem överhuvudtaget någon hänsyn till hennes diagnos?


Nu har jag kontaktat habiliteringen och hennes kurator där. Nu behöver vi hjälp. Först och främst skolan. Hur går vi vidare för att allt ska bli bra för henne.


Vill tillägga till mitt förra inlägg att Ch är inte medvetet elak. Han har bara inte kompetens att förstå. För honom är allt bara svart eller vitt. Han gör allt för att barnen ska trivas hos honom men hur han än gör så blir det bara fel. Han är klumpig och opsykologisk. Och vet inte hur man hanterar barn. Och detta är även en av anledningarna till vår separation.


Sen historien om hans nya tar vi en annan dag. Hon är allt annat än OK som person....




 
 
Annelie

Annelie

30 augusti 2017 08:16

Stackars, Stackars barn.... :-(
Det är ju ändå DE som tar hårdast av en skilsmässa, ni vuxna klarar ju er på ett eller annat sätt.
Men, så "enkelt" är det ju inte för barn, som inget hellre vill att mamma och pappa ska bo ihop.

BRA att du tar hjälpen nu, när barnens far inte fattar bättre.. :-(
Men, tråkigt att du alltid ska få ta "det stora lasset".

Tråkigt att han drar in en ny i barnens liv, innan han fått en bra ruljans på sitt och barnens liv först och främst.

Tänker på dig.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 mars 2019 10:48

Efter att ha gått igenom alla tänkbara lösningar om och om igen och ändå inte kommit fram till något. Efter att ha nästan delat på oss för att vi inte vet hur vi ska kunna komma överens om var vi ska bo och hur vi ska fortsätta vårt liv tillsammans s...

Av Anna - 9 januari 2019 14:16

Kan inte alls förstå att så många månader gått sen jag sist blogga. Så mycket som hänt men ändå står vi kvar på samma ställe och stampar. Hela fantastiska sommaren flöt förbi med mycket sol och bad. Hösten kom och vi tog oss igenom den som alla andra...

Av Anna - 25 maj 2018 10:31


Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta f...

Av Anna - 1 maj 2018 09:30

Ja för ett år sedan lämnade jag barnen hos mormor och John för att sedan ta tåget till Mb. Vår första träff utanför jobb. Trots att vi känt varandra länge så var det jättenervöst. Det tyckte vi båda minns jag. Men det blev en superdag. Vi promenerade...

Av Anna - 19 april 2018 10:02

Ja jag lever, nätt och jämnt. Men så här mycket sjuk har jag nog aldrig varit. I förra veckan fick jag gå hem från jobb på måndagen och stannade sen hemma tisdag och onsdag. Dålig i magen och matt och trött. Nu har jag åkt på ont i halsen och hosta v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Skapa flashcards