Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Smak och luktsinne som bortblåst....

Av Anna - 17 november 2016 13:07

Vad händer när man ignorerar att man är förkyld? Jo då blir allt ännu värre och slår ut en totalt. Förra torsdagen började jag känna mig lite förkyld. Gick på mina tabata pass både fredag och söndag. Jag brukar ju aldrig vara sjuk och definitivt inte förkyld. Så på måndagen kör jag till jobb och efter 2 timmar är jag helt väck. Jag kör hem och parkerar mig i soffan. På tisdagen vaknar jag med värk i huvudet, ögonen, näsan, kinderna och överkäken. Mina ögonlock är så svullna så att jag knappt kan öppna ögonen. Jag ligger deckad hela dagen. Inga krafter i kroppen. Jag har frossattacker hela tiden men ingen feber. På onsdagen är jag ganska dålig också men nu idag så är jag på jobb. Och det känns ganska bra. Rätt matt i kroppen, har väl inte återfått alla krafter än.


Men nu till det märkliga. I tisdags försvann mitt smak och luktsinne. Och jag menar verkligen försvann. Jag varken luktar eller smakar nåt. Absolut ingenting. Jag har provat med det mesta. Sånt som luktar eller smakar skarpt. Typ tandkräm, parfym, kaffe, kakao. Det är helt sjukt och jag håller på att bli tokig. Idag ska jag köra och köpa en annan nässpray med kortison i och se om det hjälper. Såhär kan man ju inte leva ju. Lite obehagligt också.


Någon som varit med om detta? Och när kommer det tillbaka?


 
 
Annelie

Annelie

19 november 2016 04:36

Fyyy vad jobbigt du lät ha haft det.

Inte för att skrämma dig nu, men min mamma´s lukt och smaksinne försvann efter en rejäl influensa, det är först NU hon börjar känna lite smak och det har säkert gått 4-5 år sedan hon var så dålig, om inte längre tid också.
Ägg kan hon fortfarande inte äta, för det smakar plåt säger hon.. *urrk*

Hoppas att du blir kvitt det snabbt..

Trevlig Helg på dig.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

21 november 2016 15:53

Men stackare, det där låter jobbigt :(
Jag har inte hört talas om att sånt kan komma efter förkylning el liknande, men vad vet jag .. :)
Du har inte ramlat eller slagit i huvudet el nåt?
Har du fått gjort MR på huvudet?

Har själv hört tals om människor som ramlat eller slagit i huvudet och då tappat smak o luktsinne :/

Hoppas verkligen det bättrar sig!
Är det lika nu med?

Sv: Tack :) ja jag riktigt längtar tills soffan är här :)

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

23 november 2016 17:57

Krya på dig!

http://Misstossequeen.se

 
Annie

Annie

25 november 2016 18:13

Sv: Aha ok :/
Minns nog inte själv vad jag skrev heller haha ;)
Varit iväg några dagar men skönt vara hemma igen ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 7 mars 2019 10:48

Efter att ha gått igenom alla tänkbara lösningar om och om igen och ändå inte kommit fram till något. Efter att ha nästan delat på oss för att vi inte vet hur vi ska kunna komma överens om var vi ska bo och hur vi ska fortsätta vårt liv tillsammans s...

Av Anna - 9 januari 2019 14:16

Kan inte alls förstå att så många månader gått sen jag sist blogga. Så mycket som hänt men ändå står vi kvar på samma ställe och stampar. Hela fantastiska sommaren flöt förbi med mycket sol och bad. Hösten kom och vi tog oss igenom den som alla andra...

Av Anna - 25 maj 2018 10:31


Efter massa funderingar fram och tillbaka så blev det äntligen gjort:-) Min första tanke var ju att ha barnens namn och en symbol på handleden. Men sen tycker jag att folk som tatuerar sina barns namn på sin kropp är lite tokiga. Vad får dig att ta f...

Av Anna - 1 maj 2018 09:30

Ja för ett år sedan lämnade jag barnen hos mormor och John för att sedan ta tåget till Mb. Vår första träff utanför jobb. Trots att vi känt varandra länge så var det jättenervöst. Det tyckte vi båda minns jag. Men det blev en superdag. Vi promenerade...

Av Anna - 19 april 2018 10:02

Ja jag lever, nätt och jämnt. Men så här mycket sjuk har jag nog aldrig varit. I förra veckan fick jag gå hem från jobb på måndagen och stannade sen hemma tisdag och onsdag. Dålig i magen och matt och trött. Nu har jag åkt på ont i halsen och hosta v...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards