Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Anna - 7 mars 2015 18:34

Ja då var det gjort. Så jäkla skönt att ha det avklarat. Det har legat som en stor klump i magen. Nu kan jag börja förbereda för lalandia:-) Men hur gick det då? Jo det gick verkligen bra. Läkaren Eva Lantz var väldigt bra. Förklarade för mig hur allt går till. Ställde mycket frågor. Ville veta allt om mig från det att jag föddes och om alla släktingar. Hela min sjukdomshistoria fick jag berätta, vilket var väldigt jobbigt. Och hon lyssnade väldigt bra. Hon verkar vara väldigt duktig och med mycket erfarenhet. Även utbildad psykolog. Hon tyckte det var för jäkligt att en reumatisk utredning inte gjorts på mig, att dem bara hängt upp sig på foglossningen. Uppenbarligen är det något mer, alltså så tyckte hon det var dags att börja checka av allt som det kan tänkas vara. Sen tyckte hon att jag även skulle blivit tilldelad en kurator. Hon menade på att med allt det jag har gått igenom så behöver man nån att prata med. Har man långvarig smärta så blir tyvärr hjärnan drabbad och kan ställa till det ännu mer för en. Vilket det till viss del gjort för mig. Sen gjorde hon en grundlig undersökning på mig. Klämde och hade sig. Dock väldigt försiktigt. Det som händer nu är att hon skriver ett intyg till min handläggare sen är det helt och hållet upp till dem om jag får fortsätta vara sjukskriven. Tyvärr. Detta intyg får jag också ta del av så att jag kan ha med det till min husläkare. Lite hjälp på traven om vad som kan göras. Och så slipper jag ta upp det själv. 2 h tog besöket förresten. Nä nu ska jag hålla lördag:-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards