Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Anna - 8 februari 2014 14:25

Dags att ta tag i bloggen igen. Har en blogg till ungarna ju men ibland så behöver jag också skriva av mig men oftast räcker inte tiden till. Men i alla fall, jag gör ett försök. Och nu tänkte jag inte bara skriva om min sjukhistoria utan hela livet.


I alla fall så är jag fortfarande 50% sjukskriven. Jag fick en ny bra läkare. Inte bra bara för att han sjukskriver mig utan för att han lyssnar och förstår problemet. Givetvis så samarbetar han och min sjukgymnast. Vi hade ett möte med min handläggare på försäkringskassan då vi även kom fram till att jag inte skulle behöva se mig om efter ett annat arbete. Inget arbete är enklare än mitt vad det gäller det fysiska. Nu är det nog strax dags att gå upp till 75%. Men det känns faktiskt rätt ok sen vad min kropp tycker om det, det återstår att se. Men har trots allt fått vara 50% sjukskriven sen augusti, vilket har varit fantastiskt skönt. Jag har nått mitt mål 2 ggr men det var kämpigt. Målet var att gå en sträcka som jag för i tiden gick lätt som en plätt. Vi pratar om 4 km. Jag har även börjat med plankan. Innan kunde jag inte ens stå så utan att trilla ihopa. Men jag ska först köra halvplankan och när jag klarar den utan problem i en minut så ska jag gå över till den vanliga plankan. Står nu 45 sek 2 ggr om dagen.


Det händer mycket annat i mitt/vårat liv också. Vår dotter som utreds för diagnos mm. Men sätter punkt för idag så jag inte tråkar ut er:-) Och fortsätter någon annan dag.


Kram alla som läser!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Andra intressanta bloggar

Sök i bloggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards